Premda je i iz­la­ga­ča i ro­be i po­se­ti­la­ca na nedavno završenom ni­škom saj­mu lo­va i ri­bo­lo­va bi­lo ma­nje ne­go u ne­ko­li­ko pret­hod­nih go­di­na, i da­lje je reč o na­šoj naj­ve­ćoj smotri te vr­ste. Na­ša dvo­čla­na iz­ve­štač­ka eki­pa je ne­ko­li­ko sa­ti cu­nja­la po štan­do­vi­ma i pro­na­šla do­sta to­ga za­ni­mlji­vog.

Ni­ški sa­jam lo­va i ri­bo­lo­va u svo­jim po­če­ci­ma bio je skrom­na ma­ni­fe­sta­ci­ja lo­kal­nog ti­pa, ko­ja je pr­va dva pu­ta odr­ža­na u ne­ve­li­kom i ne­u­slov­nom pro­sto­ru biv­še rob­ne ku­će Be­o­grad. Ali i to je bi­lo do­volj­no da se vi­di da me­đu ri­bo­lov­ci­ma iz Ni­ša i osta­lih me­sta ju­žne Sr­bi­je, ali i iz Ma­ke­do­ni­je i za­pad­ne Bu­gar­ske, po­sto­ji ve­li­ko za­ni­ma­nje za ovu smo­tru, pa je ona pre­me­šte­na u ha­lu Ča­ir i u po­sled­njih ne­ko­li­ko go­di­na po­sta­la naj­ve­ća ma­ni­fe­sta­ci­ja ovog ti­pa u na­šoj ze­mlji, sa znat­no vi­še iz­la­ga­ča od de­ce­ni­ja­ma ne­pri­ko­sno­ve­nog no­vo­sad­skog LO­RIST-a. Mno­gi pe­ca­ro­ši i lov­ci če­ka­li su ni­ški sa­jam da oba­ve naj­ve­ći deo ku­po­vi­na pri­bo­ra i opre­me za ce­lu go­di­nu, a tr­gov­ci i pro­iz­vo­đa­či ko­ri­sti­li su to in­te­re­so­va­nje i pri­stu­pač­ne ce­ne iz­lo­žbe­nog pro­sto­ra da u Ni­šu na­pra­ve do­bar po­sao. Čak se ni pro­šle go­di­ne eko­nom­ska kri­za ni­je ose­ti­la, ali ovog apri­la je­ste, bu­du­ći da je i iz­la­ga­ča i po­se­ti­la­ca bi­lo ma­nje ne­go pret­hod­nih go­di­na (iako je ce­na ula­zni­ce osta­la ista – 100 di­na­ra). Po re­či­ma ve­ći­ne onih sa ko­ji­ma smo raz­go­va­ra­li, i pro­met je bio sla­bi­ji, upr­kos to­me što se do­sta ro­be pro­da­va­lo po sni­že­nim ce­na­ma i što su po­je­di­ni tr­gov­ci čak da­va­li do­dat­ne po­pu­ste u to­ku saj­ma ka­ko bi pa­ri­ra­li kon­ku­ren­ci­ji. Ta­ko su se ne­ki ar­ti­kli pro­da­va­li po sa­mo de­se­tak od­sto vi­šim ce­na­ma od na­bav­nih, ali ni to ni­je mno­go vre­de­lo, jer su dže­po­vi pro­seč­nih lo­va­ca i ri­bo­lo­va­ca oči­gled­no go­to­vo sa­svim is­pra­žnje­ni. Ipak, i u ta­kvim uslo­vi­ma se ima­lo šta vi­de­ti i ku­pi­ti, a do­sta to­ga je pri­vu­klo pa­žnju va­ših iz­ve­šta­ča.

Dah krize

Na sa­mom ula­zu u sa­jam, po tra­di­ci­ji, bi­la je po­stav­ka fo­to­gra­fi­ja mu­ši­čar­ske sek­ci­je OSR Ni­ša­va, či­ji je pred­sed­nik Ivan Ran­đe­lo­vić na svom ma­lom štan­du de­mon­stri­rao ve­zi­va­nje mu­ši­ca, a za­in­te­re­so­va­ne pod­u­ča­vao osno­va­ma za­ba­ci­va­nja kla­sič­nim mu­ši­čar­skim pri­bo­rom. Na istom štan­du je svo­je vr­hun­ske kre­a­ci­je iz­lo­žio i je­dan od naj­ce­nje­ni­jih ve­za­ča mu­ši­ca sa pro­sto­ra biv­še ju­go­sla­vi­je, le­gen­dar­ni Sa­raj­li­ja Sa­vo Mar­ti­no­vić.

Ni­ška ma­nu­fak­tu­ra Fa­iry Ri­ver, vr­snog ve­za­ča Oli­ve­ra Ku­zma­no­vi­ća Ku­zme, osim svo­jih pre­po­zna­tlji­vih mu­ši­ca, stri­me­ra i džig stri­me­ra, kao i ra­znih kom­bi­no­va­nih va­ra­li­ca za lov vi­še vr­sta gra­blji­vi­ca, te luk­su­znih ku­ti­ja od ora­ho­vi­ne za va­ra­li­ce i mu­ši­ce, ovo­ga pu­ta je u po­nu­di ima­la i mu­ši­čar­ski pro­gram austrij­ske rob­ne mar­ke Byron (če­kr­ke, šta­po­ve, kon­ce i kom­bi­ne­zo­ne), kao i vi­še vr­sta va­ra­li­ca Zeb­co po ve­o­ma po­volj­nim ce­na­ma – pla­stič­ni vo­ble­ri du­gi od 5 do 11 cm pro­da­va­li su se za 220 di­na­ra, a ra­zni lep­ti­ri i ka­ši­ke sta­ja­li su od 110 do 140 din... (-Ceo tekst mo­že­te pro­či­ta­ti u Ri­bo­lo­vu br. 348-)