Ri­be na mno­gim de­lo­vi­ma ka­na­la Du­nav–Ti­sa–Du­nav odav­no ne­ma kao ne­kad, ali oni ko­ji­ma kvan­ti­tet i kva­li­tet ulo­va ni­su je­di­ni raz­log za iz­la­ske na vo­du mo­gu se još uvek le­po pro­ve­sti plov­ka­re­ći, va­ra­li­ča­re­ći ili pe­ca­ju­ći ne­kom od va­ri­jan­ti lak­šeg du­bin­skog ri­bo­lo­va i za ne­ko­li­ko sa­ti na vo­di na­pu­ni­ti ne sa­mo svo­je »ba­te­ri­je«, već i ču­var­ku

Naj­ve­ći deo ka­na­la Du­nav–Ti­sa–Du­nav na pod­ruč­ju Ki­kin­de već du­že vre­me po­pri­lič­no je za­pu­šten i ne li­či na čist i pro­to­čan ka­nal, ka­kav je bio se­dam­de­se­tih i osam­de­se­tih  go­di­na mi­nu­log ve­ka, ka­da je pod­se­ćao na pi­to­mu re­ku, u ko­joj je bi­lo pri­jat­no i oku­pa­ti se to­kom le­ta. Da­nas, na­ža­lost, ista vo­da de­lu­je pot­pu­no dru­ga­či­je. Uru­ša­va­nje obal­skog po­ja­sa zbog ile­gal­ne se­če iona­ko ma­lo­broj­nog dr­ve­ća (tj. ve­tro­za­štit­nog po­ja­sa, ko­ji ujed­no šti­ti oba­lu od ero­zi­je), ne­kon­tro­li­sa­no ba­ca­nje sme­ća, pre­o­vla­đu­ju­ći ne­mar ko­ri­sni­ka (ko­ji se uvek prav­da ne­do­stat­kom nov­ca), te ne­iz­be­žni kri­vo­lov, iz da­na u dan do­vo­de u očaj i ono ma­lo sport­sko-re­kre­a­tiv­nih ri­bo­lo­va­ca iz Ki­kin­de i oko­li­ne  ko­ji su od­lu­či­li da i 2017. ku­pe go­di­šnju do­zvo­lu i pe­ca­ju na le­ga­lan na­čin.

dtdvelika

Iz prak­tič­nih raz­lo­ga u ri­bo­lov na DTD ka­nal po­sled­njih go­di­na sko­ro is­klju­či­vo idem pred­ve­če, i to bi­ci­klom. Ve­čer­nji ri­bo­lov, bez ob­zi­ra na is­hod, do­no­si mi pri­jat­ne tre­nut­ke i le­pe uti­ske, a pre sve­ga kon­ti­nu­i­ra­ni do­ži­vljaj opu­šta­nja u smi­raj da­na, uz za­la­zak sun­ca kraj vo­de, ko­ji ak­ti­vi­ra i uči­ni vi­dlji­vim mno­ge sta­nov­ni­ke ka­na­la i nje­go­vog pri­o­ba­lja; za njim sle­di  svo­je­vr­sno uti­ša­va­nje pri­ro­de pred no­vo ju­tro, a sve to de­lu­je ko­li­ko in­spi­ra­tiv­no to­li­ko i le­ko­vi­to i po­ma­že mi da lak­še iza­đem na kraj sa oba­ve­za­ma i na­red­nim rad­nim da­ni­ma.

Deo ka­na­la DTD na ko­me pe­cam dug je iz­me­đu 4 i 5 km i pro­te­že se od Iđo­škog mo­sta (oko ki­lo­me­tar od iz­la­ska iz Ki­kin­de) do No­vog šlaj­za, a do nje­ga mi tre­ba od 15 do 30 mi­nu­ta vo­žnje bi­ci­klom, uz ka­nal. Na­ža­lost (ili, u ne­ku ru­ku, na sre­ću) po­sled­njih go­di­na, iz  po­me­nu­tih raz­lo­ga, na ovom de­lu ka­na­la ne­ma mno­go ri­bo­lo­va­ca (ipak, ima kri­vo­lo­va­ca), pa je i broj pri­stu­pač­nih me­sta ma­li, a vo­da je ve­li­kim de­lom za­tra­vlje­na od pro­le­ća do ka­sne je­se­ni i na ka­na­lu po­sto­je broj­ni »če­po­vi« od ve­ge­ta­ci­je, na­ro­či­to na užem de­lu (tzv. Pr­vi pro­laz i me­sta na »Pe­sku«), ko­ji mno­go ote­ža­va­ju ri­bo­lov. Ipak, moj pri­stup, uz do­bru pri­pre­mu, pro­ce­nu in­for­ma­ci­ja o sta­nju vo­de (vo­do­sta­ju, za­tra­vlje­no­sti, even­tu­al­nom to­ku...), omo­gu­ća­va pri­lič­no če­ste uspe­šne dvo­sat­ne ili tro­sat­ne iz­la­ske, ko­ji osim pu­ne ču­var­ke ne­ret­ko do­no­se i neo­če­ki­va­ne uti­ske ko­ji ople­me­nju­ju ri­bo­lo­vač­ku du­šu.

JOŠ UVEK SE NA KI­KIND­SKOM de­lu DTD ka­na­la če­sto vi­đa­ju ri­bo­lov­ci sa vi­še od tri šta­pa, re­đe oni sa tri (ko­li­ko je naj­vi­še do­zvo­lje­no), a naj­re­đe oni sa jed­nim. No sve ve­ći pro­ble­mi sa buj­nom ve­ge­ta­ci­jom na­go­ne ri­bo­lov­ce da sma­nju­ju broj šta­po­va ko­je za­ba­cu­ju, jer je po­ne­kad ve­o­ma te­ško kon­tro­li­sa­ti i je­dan štap, a ka­mo­li vi­še njih, na uskom ne­ra­šči­šće­nom pro­sto­ru sa obi­ljem ve­ge­ta­ci­je. Za kra­će pred­ve­čer­nje (di­na­mič­no) pe­ca­nje (ja ga zo­vem i »di­na­mič­ko plov­ka­re­nje«)   ko­ri­stim je­dan štap (pe­tljaš, bo­lo­njez ili meč), a u re­zer­vi imam štap sa ko­jim mo­gu da va­ra­li­ča­rim uko­li­ko ne­ma za­do­vo­lja­va­ju­će ak­tiv­no­sti be­le ri­be ili ako ona bu­de pre­ki­nu­ta ak­ti­vi­ra­njem gra­blji­vi­ca u bli­zi­ni. Na­rav­no, to je sa­mo moj iz­bor, a sva­ko od ko­le­ga mo­že da se opre­de­li i za ne­ki dru­ga­či­ji pri­stup, tj. za dru­gu teh­ni­ku, vi­še šta­po­va, kom­bi­no­va­nje itd... (-Ceo tekst mo­že­te pro­či­ta­ti u Ri­bo­lo­vu br 432-)