Dok ma­sov­na pro­duk­ci­ja i tr­ka za pro­fi­tom vo­de ka bri­sa­nju ve­ći­ne raz­li­ka iz­me­đu pro­iz­vo­da ra­znih rob­nih mar­ki, sve vi­še ra­ste vred­nost ra­da lju­di spo­sob­nih da kon­fek­cij­ski pro­iz­vod pre­tvo­re u uni­ka­tan, pa i da mu po­ve­ća­ju upo­tre­blji­vost ili ga na dru­gi na­čin uči­ne bo­ljim. Sa­znaj­te ka­kvu tran­sfor­ma­ci­ju mo­že da do­ži­vi je­dan od naj­po­pu­lar­ni­jih i naj­bo­ljih va­ra­li­čar­skih šta­po­va svih vre­me­na ka­da do­spe u ru­ke ve­štog i ma­što­vi­tog maj­sto­ra.

Ne­mač­ka fir­ma Spor­tex bi­la je de­ce­ni­ja­ma uva­ža­va­na kao pro­iz­vo­đač od­lič­nih va­ra­li­čar­skih šta­po­va, ne sa­mo u ma­tič­noj ze­mlji, već i ši­rom Evro­pe, pa i u biv­šoj Ju­go­sla­vi­ji i Sr­bi­ji. Je­dan od mo­de­la ko­ji joj je do­neo naj­ve­ću sla­vu i ko­ji i da­nas blin­ke­ra­ši, po­go­to­vo oni sred­nje ge­ne­ra­ci­je i sta­ri­ji, iz­u­zet­no ce­ne, je­ste dvo­de­lac Tur­bo Sea Spin, dug tri me­tra i te­ži­ne ba­ca­nja 80–150 gra­ma. Ovaj se štap, osim ogrom­nom re­zer­vom sna­ge, od­li­ku­je i iz­u­zet­nom ose­tlji­vo­šću, za­hva­lju­ju­ći ko­joj se on mo­že ko­ri­sti­ti sa va­ra­li­ca­ma raz­li­či­tih te­ži­na, od oko 15 g pa sve do 80-90 g, ta­ko da ga mno­gi znal­ci sma­tra­ju naj­ši­re pri­men­lji­vim va­ra­li­čar­cem za ri­bo­lov na na­šim vo­da­ma i gla­sa­li bi baš za nje­ga da tre­ba da iza­be­ru sa­mo je­dan štap za sred­nje i te­ško va­ra­li­ča­re­nje (smu­đa, štu­ke, bu­co­va, so­ma, mla­di­ce).

Sportex

Ovaj mo­del, me­đu­tim, odav­no se ne mo­že pro­na­ći ni u rad­nja­ma ni kod pro­iz­vo­đa­ča (po­sled­njih de­se­tak blan­ko­va je pre sko­ro jed­ne de­ce­ni­je ot­ku­pi­la be­o­grad­ska ra­di­o­ni­ca MG ser­vis i od njih na­pra­vi­la šta­po­ve ko­ji su se vr­lo br­zo pro­da­li). Za­to se da­nas na tr­ži­štu po­lov­ne ro­be ovi dvo­del­ci u do­brom sta­nju ret­ko na­la­ze, pa me­nja­ju vla­sni­ke i za vi­še od 200 evra, a če­sto do­la­ze i kod ser­vi­se­ra pri­bo­ra na re­pa­ra­ci­ju, bu­du­ći da je ma­lo ko­ji ri­bo­lo­vac spre­man da ih se od­rek­ne. Naj­če­šće se ri­bo­lov­ci opre­de­lju­ju za osve­ža­va­nje šta­pa, uz za­dr­ža­va­nje ori­gi­nal­nog iz­gle­da, ali ima i ne­kih ko­ji ne ža­le nov­ca da svog lju­bim­ca pre­pra­ve po sop­stve­nim za­mi­sli­ma ili ona­ko ka­ko im ne­ki ko­le­ga ili maj­stor pre­po­ru­či.

Go­ran Ću­rić, vla­snik MG ser­vi­sa, ko­ji se po­sled­njih go­di­na i u evrop­skim okvi­ri­ma pro­čuo kao maj­stor grad­nje šta­po­va od blan­ko­va i sja­jan re­pa­ra­tor, ne­dav­no je po­ka­zao svo­je ume­će i mo­guć­no­sti ma­nu­fak­tu­re ko­ju je osno­vao nje­gov otac Mi­ki, pra­ve­ći prak­tič­no pot­pu­no nov štap od jed­nog pri­lič­no do­bro oču­va­nog Sea Spi­na sa ori­gi­nal­nom opre­mom... (-Ceo tekst mo­že­te pro­či­ta­ti u Ri­bo­lo­vu br. 394-)