I u industriji ribolovnog pribora, kao i u mnogim drugim, primetan je trend ukrupnjavanja, tj. grupisanja sve većeg broja robnih marki pod »kapom« nekoliko najvećih korporacija. Najnoviji takav potez obznanjen je krajem januara – Rapala VMC je za 8 miliona američkih dolara kupila Okumine žigove registrovane za područje Evrope i cele Rusije, te drugu sa njima povezanu nematerijalnu imovinu, kao i prava na prodaju Okuma mašinica i štapova na toj teritoriji – u nekim zemljama već od ove godine, a u ostalim od 2022. (na svim drugim kontinentima, međutim, distribucija će se odvijati na isti način kao do sada).
Tajvanska kompanija Okuma, koju je pre tridesetak godina osnovao biznismen Čarls Čang, ima pogone za istraživanje, proizvodnju i razvoj na Tajvanu i u Kini, te sopstvene distributivne kompanije u SAD i Japanu. Za svoje mašinice dobila je brojne nagrade na najprestižnijim sajamskim manifestacijama – evropskom EFTTEX-u i američkom ICAST-u – a u zvaničnom saopštenju o ovom aranžmanu navodi se da trenutni godišnji promet njenih proizvoda na evropskom i ruskom tržištu iznosi oko 10 miliona dolara. Rapala VMC imenovala je Enrika Ravenija, jednog od svojih direktora proizvodnje, za rukovodioca novoformiranog razvojnog centra u Taičungu (Taichung), na Tajvanu, koji će u saradnji sa Okuminim stručnjacima raditi na mašinicama i štapovima. Osim Okume, Rapala VMC će na evropsko i rusko tržište ubuduće ekskluzivno plasirati i štapove i čekrke američke robne marke 13, sa kojom je poslovni aranžman za ceo svet, osim SAD, napravila još pre početka »korona krize«.