I u in­du­stri­ji ri­bo­lov­nog pri­bo­ra, kao i u mno­gim dru­gim, pri­me­tan je trend ukrup­nja­va­nja, tj. gru­pi­sa­nja sve ve­ćeg bro­ja rob­nih mar­ki pod »ka­pom« ne­ko­li­ko naj­ve­ćih kor­po­ra­ci­ja. Naj­no­vi­ji ta­kav po­tez ob­zna­njen je kra­jem ja­nu­a­ra – Ra­pa­la VMC je za 8 mi­li­o­na ame­rič­kih do­la­ra ku­pi­la Oku­mi­ne ži­go­ve re­gi­stro­va­ne za pod­ruč­je Evro­pe i ce­le Ru­si­je, te dru­gu sa nji­ma po­ve­za­nu ne­ma­te­ri­jal­nu imo­vi­nu, kao i pra­va na pro­da­ju Oku­ma ma­ši­ni­ca i šta­po­va na toj  te­ri­to­ri­ji – u ne­kim ze­mlja­ma već od ove go­di­ne, a u osta­lim od 2022. (na svim dru­gim kon­ti­nen­ti­ma, me­đu­tim, di­stri­bu­ci­ja će se od­vi­ja­ti na isti na­čin kao do sa­da).

Taj­van­ska kom­pa­ni­ja Oku­ma, ko­ju je pre tri­de­se­tak go­di­na osno­vao bi­zni­smen Čarls Čang, ima po­go­ne za is­tra­ži­va­nje, pro­iz­vod­nju i raz­voj na Taj­va­nu i u Ki­ni, te sop­stve­ne di­stri­bu­tiv­ne kom­pa­ni­je u SAD i Ja­pa­nu. Za svo­je ma­ši­ni­ce do­bi­la je broj­ne na­gra­de na naj­pre­sti­žni­jim sa­jam­skim ma­ni­fe­sta­ci­ja­ma – evrop­skom EFT­TEX-u i ame­rič­kom ICAST-u – a u zva­nič­nom sa­op­šte­nju o ovom aran­žma­nu na­vo­di se da tre­nut­ni go­di­šnji pro­met nje­nih pro­iz­vo­da na evrop­skom i ru­skom tr­ži­štu iz­no­si oko 10 mi­li­o­na do­la­ra. Ra­pa­la VMC ime­no­va­la je En­ri­ka Ra­ve­ni­ja, jed­nog od svo­jih di­rek­to­ra pro­iz­vod­nje, za ru­ko­vo­di­o­ca no­vo­for­mi­ra­nog raz­voj­nog cen­tra u Ta­i­čun­gu (Ta­ic­hung), na Taj­va­nu, ko­ji će u sa­rad­nji sa Oku­mi­nim struč­nja­ci­ma ra­di­ti na ma­ši­ni­ca­ma i šta­po­vi­ma. Osim Oku­me, Ra­pa­la VMC će na evrop­sko i ru­sko tr­ži­šte ubu­du­će eks­klu­ziv­no pla­si­ra­ti i šta­po­ve i če­kr­ke ame­rič­ke rob­ne mar­ke 13, sa ko­jom je po­slov­ni aran­žman za ceo svet, osim SAD, na­pra­vi­la još pre po­čet­ka »ko­ro­na kri­ze«.