Ne­mi­nov­na po­tre­ba da se osta­ne na vr­hu on­da ka­da se on jed­nom do­seg­ne, te­ra gi­gan­te in­du­stri­je ri­bo­lov­nog pri­bo­ra da ne­pre­kid­no ra­de na usa­vr­ša­va­nju svo­jih pro­iz­vo­da i na kom­bi­no­va­nju no­vih i sta­rih re­še­nja ra­di pri­vla­če­nja no­vih ku­pa­ca i za­dr­ža­va­nja sta­rih. Sa­znaj­te ka­kvo je iz­ne­na­đe­nje ja­pan­ski gi­gant Shi­ma­no spre­mio za na­red­nu se­zo­nu.

hagane

Si­gur­no je sva­ki iole is­ku­sni­ji ri­bo­lo­vac vi­še pu­ta u ži­vo­tu, sre­ću­ći se sa no­vi­te­ti­ma iz sfe­re pri­bo­ra i opre­me za pe­ca­nje, po­mi­slio da je na tom po­lju sko­ro sve već iz­mi­šlje­no i da se te­ško mo­že po­ja­vi­ti ne­što su­štin­ski no­vo i ne­vi­đe­no. Me­đu­tim, ozbilj­ni pro­iz­vo­đa­či se još uvek tru­de da nas raz­u­ve­re. Na­rav­no, ni­su sve ino­va­ci­je ko­ji­ma nas oba­si­pa­ju ve­o­ma zna­čaj­ne, ni­ti po­me­ra­ju gra­ni­ce kad je reč o kon­struk­ci­ji i ma­te­ri­ja­li­ma. No po­vre­me­no se po­ja­vi ne­što što za­i­sta za­slu­žu­je da bu­de sma­tra­no ma­kar do­volj­no ve­li­kim po­ma­kom da bu­de po­seb­no pred­sta­vlje­no.Ta­kav je, po mi­šlje­nju pot­pi­sni­ka ovog pri­lo­ga, ali i mno­gih dru­gih pa­si­o­ni­ra­nih pra­ti­la­ca pri­bo­ra i opre­me za ri­bo­lov, no­vi Shi­ma­nov kon­cept pra­vlje­nja ma­ši­ni­ca, na­zvan Ha­ga­ne.

»Ha­ga­ne« je ja­pan­ska reč za če­lik, ali i ge­ne­ral­no za me­tal od kog se pra­ve se­či­va, te pre­ne­se­no ta­ko­đe ozna­ča­va ono što je po svo­joj pri­ro­di po­seb­no čvr­sto (i pri­tom aso­ci­ra na vi­še­ve­kov­nu tra­di­ci­ju iz­ra­de sa­mu­raj­skih ma­če­va). Na­rav­no, no­ve Shi­ma­no ma­ši­ni­ce ni­su kom­plet­no na­či­nje­ne od če­li­ka, ali ja­sna je na­me­ra da se tim na­zi­vom su­ge­ri­še da su ja­ke i ro­bu­sne kao da su od tog ma­te­ri­ja­la.

OSNO­VU KON­CEP­TA HA­GA­NE či­ni ne­ko­li­ko no­vi­na, od ko­jih je mo­žda naj­va­žni­ja kon­struk­ci­ja po­gon­skog zup­ča­ni­ka. Sa pri­lo­že­nih ilu­stra­ci­ja, po­gle­dom na zup­ča­nik no­vog Twin Po­we­ra i nje­go­vim po­re­đe­njem sa onim kod pret­hod­nih se­ri­ja, uoča­va se da je sa­da znat­no ve­ći, što sva­ka­ko do­pri­no­si i ve­ćoj sna­zi. Slič­no je i sa osta­lim mo­de­li­ma na ko­ji­ma je no­vi kon­cept pri­me­njen. Uz to, po­ve­ća­ni zup­ča­nik na­či­njen je od po­seb­no čvr­stog alu­mi­ni­ju­ma, po­stup­kom hlad­nog ko­va­nja, a pre­ma na­vo­di­ma Shi­ma­na 75 od­sto je sna­žni­ji i iz­dr­žlji­vi­ji od onog na pret­hod­nim mo­de­li­ma. Zup­ča­nik je, ujed­no, pre­ma po­da­ci­ma iz no­vi­na­ri­ma do­stup­nih ma­te­ri­ja­la, na­či­njen pri­me­nom po­seb­nog Shi­ma­no 3D di­zaj­na i spe­ci­jal­ne teh­no­lo­gi­je. Ve­ru­je se da ova­kav po­gon­ski zup­ča­nik, u kom­bi­na­ci­ji sa već po­zna­tom Shi­ma­no »X-Ship« teh­no­lo­gi­jom iz­ra­de kom­plet­nog po­gon­skog me­ha­ni­zma če­kr­ka, do­dat­no do­pri­no­si ukup­nom kva­li­te­tu no­vih mo­de­la... (-Ceo tekst mo­že­te pro­či­ta­ti u Ri­bo­lo­vu br. 383-)