Na­o­ko kraj­nje jed­no­sta­van, lov smu­đa du­bin­skom teh­ni­kom iz čam­ca na ve­li­kim re­ka­ma za­pra­vo je vr­lo zah­tev­na di­sci­pli­na. Ri­bo­lo­vac mo­ra do­bro oda­bra­ti tač­ku u ko­joj će se usi­dri­ti, zo­nu u ko­ju će za­ba­ci­va­ti, a ni­je ni­ma­lo sve­jed­no ni ko­jim pri­bo­rom, mon­ta­žom i na ko­ji ma­mac pe­ca.

Za raz­li­ku od štu­ke, ko­ju naj­ra­di­je pe­cam na va­ra­li­ce, smu­đa lo­vim is­klju­či­vo na pri­rod­ne mam­ce, i to kla­sič­nim du­bin­skim me­to­dom – na če­ka­nje. Ne­ko­li­ko go­di­na sam na Ti­si kod Ka­nji­že i Mar­to­no­ša pe­cao sa oba­le, a od ove se­zo­ne to či­nim iz čam­ca ko­ji moj ko­le­ga Mi­le i ja dr­ži­mo na po­me­nu­tom de­lu re­ke. Me­sta na ko­ji­ma tra­žim smu­đa su ve­o­ma te­ška za pe­ca­nje, jer su pre­pu­na gra­nja, pa­nje­va pa i ce­log dr­ve­ća, ko­je zbog uru­ša­va­nja oba­la pa­da u vo­du. Ali ona su isto­vre­me­no vr­lo iz­da­šna, jer smu­đu pru­ža­ju sa­vr­šen za­klon to­kom ve­ćeg de­la se­zo­ne. Za do­bre re­zul­ta­te, me­đu­tim, ni­je do­volj­no na­pro­sto iza­ći na vo­du; po­treb­no je po­što­va­ti i ne­ka pra­vi­la...

baroni iz krsa velika

PRI­LA­ZAK. Na kr­še­vi­tim po­zi­ci­ja­ma je ve­o­ma te­ško pe­ca­ti sa oba­le, a op­ti­mal­na pre­zen­ta­ci­ja mam­ca mo­gu­ća je sa­mo iz čam­ca. Da bih iz­be­gao bes­po­treb­no uz­ne­mi­ra­va­nje ri­be, na­sto­jim da se usi­drim što da­lje od zo­ne u ko­joj ću pe­ca­ti, ali ipak do­volj­no bli­zu da mo­gu pre­ci­zno da za­ba­cu­jem, jer je to u ova­kvom ri­bo­lo­vu od ve­li­kog zna­ča­ja. Od­re­di­štu uvek pri­la­zim sa uz­vod­ne stra­ne, sa uga­še­nim mo­to­rom, a po­sled­njih 50-100 me­ta­ra do me­sta na ko­me ću ti­ho spu­sti­ti si­dro pre­la­zim uz po­moć ve­sa­la.

PRI­BOR. Sa oba­le sam smu­đa uspe­šno lo­vio fi­de­ri­ma Spro Dyno For­ce He­avy od 3,6 me­tra, te­ži­ne ba­ca­nja 140 gra­ma, ali sam se br­zo uve­rio da ta­ko du­gač­ki šta­po­vi ni­su naj­bo­lje re­še­nje za ča­mac, na­ro­či­to zbog pro­ble­ma pri pri­hva­ta­nju ve­ćih pri­me­ra­ka, o če­mu sam i pi­sao u Ri­bo­lo­vu br. 330. Od ka­da ko­ri­stim dva krat­ka fi­de­ra, na­me­nje­na pe­ca­nju iz plo­vi­la, go­to­vo da ni­sam iz­gu­bio ni­jed­nu ri­bu. To su šta­po­vi Byron Na­u­tic Sen­sor Bo­at od 2,4 me­tra, pred­vi­đe­ni za ba­ca­nje te­re­ta od 10 do 130 g (po pro­iz­vo­đač­koj spe­ci­fi­ka­ci­ji, nji­ma se iz čam­ca ili sa oko­mi­te oba­le mo­gu spu­šta­ti na dno i sa nje­ga di­za­ti si­ste­mi te­ški 10–300 g)... (-Ceo tekst mo­že­te pro­či­ta­ti u Ri­bo­lo­vu br. 334, od 11.10.2013.)

 


dupli-san-dijego

Je­dan od du­pli­ra­nih čvo­rova je i udvo­stru­čeni San Di­je­go džem, zva­ni još i...

trostruki-palomar

Sa po­ja­vom Ber­kley Na­no­fila, ko­ja ni­je ni ple­te­ni­ca ni mo­no­fil, u modu je ušao...

dunavske-carolije

Du­nav je ve­li­ka, mo­ćna i "teško" či­tlji­va re­ka, pa pred­sta­vlja iza­zov za sve ri­bo­lov­ce...

brejd-ring

Braid ring čvor ili u­pre­deni pr­sten čvor upo­tre­blja­va se za ve­zi­va­nje udica...

dupli-uni

Ovo je jedan od najjednostavnijih a naj­vi­še ko­ri­šće­nih čvo­rova za spajanje...

bocna-petlja

Bočna petlja je jedan od je­dno­stav­nih čvo­rova za fi­ksi­ranje bo­čnog pre­dve­za...