Štampa

Lov ka­u­gle­ra na plo­vak je pr­vo slo­vo ri­bo­lo­vač­ke azbu­ke. Ali, iako u osno­vi jed­no­sta­van, on je isto­vre­me­no za­ba­van i iza­zo­van. A da bi­smo u nje­mu bi­li uspe­šni, mo­ra­mo sve pra­vil­no ura­di­ti – od kom­ple­ti­ra­nja pri­bo­ra i si­ste­ma, pre­ko iz­bo­ra hra­ne i me­sta, do pra­vil­ne pre­zen­ta­ci­je mam­ca

Ve­ći­na lo­va­ca na mir­ne vr­ste u naj­hlad­ni­jem de­lu go­di­ne ori­jen­ti­še se na pe­ca­nje na me­sti­ma sa ve­li­kom kon­cen­tra­ci­jom ri­be, u ta­ko­zva­nim zi­mov­ni­ci­ma, u ko­ji­ma su bo­ga­ti ulo­vi vr­lo iz­ve­sni uko­li­ko je ri­ba ma­kar pri pro­seč­nom ape­ti­tu. Naš eks­pert za lov fi­der teh­ni­kom ovog pu­ta je, me­đu­tim, re­šio da se opro­ba na jed­noj dru­ga­či­joj po­zi­ci­ji, na ko­joj ne­ma mno­go ri­be, ali je mo­guć ulov i krup­nih ko­ma­da

Ka­da je vo­do­staj ni­zak, a vo­da iz­ra­zi­to bi­stra, kao što je bi­lo u pr­vom de­lu ovo­go­di­šnje zi­me, šan­se za ulov krup­ni­jeg smu­đa na Sa­vi ni­su na­ro­či­to ve­li­ke, po­go­to­vo na te­re­ni­ma na ko­ji­ma je ova ri­ba iz­lo­že­na ve­li­kom pri­ti­sku, što je slu­čaj kod Obre­nov­ca. No i za ta­kve uslo­ve po­sto­ji for­mu­la uspe­ha, ko­ja ni­je la­ka, ali je pro­ve­re­no efi­ka­sna

Di­rek­tan kon­takt vr­ha šta­pa i na­mam­če­ne udi­ce u mo­der­nom ri­bo­lo­vu sa hra­ni­li­com neo­p­ho­dan je ra­di pra­vo­vre­me­nog uoča­va­nja i naj­de­li­kat­ni­jih tr­za­ja. Zbog to­ga je u ovoj teh­ni­ci im­pe­ra­tiv ko­ri­šće­nje to­nu­ćeg naj­lo­na, po­mo­ću kog se go­re po­me­nu­ta ve­za naj­e­fi­ka­sni­je ostva­ru­je. Po­nu­da ta­kvih mo­no­fi­la sve je ve­ća, ali ni­su svi to­nu­ći naj­lo­ni do­bri, a ne­ki od njih, upr­kos to­me što su ta­ko de­kla­ri­sa­ni, čak ni­su ni to­nu­ći

Ve­ći­na nas ko­ji pe­ca­mo, lep ri­bo­lov i bo­gat ulov oče­ku­je u ne­tak­nu­toj pri­ro­di i u či­stoj vo­di, da­le­ko od grad­ske gu­žve i od mno­štva ri­bo­lo­va­ca. Ono što se ove zi­me do­ga­đa na Be­ge­ju usred Zre­nja­ni­na po­ka­zu­je, me­đu­tim, da ne­ka­da stva­ri mo­gu sta­ja­ti sa­svim dru­ga­či­je, tj. da se mo­že­mo le­po na­pe­ca­ti u am­bi­jen­tu ko­ji je sve sa­mo ne idi­li­čan i pri­ro­dan

Uobi­ča­je­na pred­sta­va na­ših ri­bo­lo­va­ca o to­me da su pro­dav­ni­ce ču­ve­nog ame­rič­kog tr­go­vin­skog lan­ca Bass Pro Shop ogrom­ne u po­re­đe­nju sa rad­nja­ma na ka­kve smo na­vi­kli, ap­so­lut­no je tač­na. I asor­ti­man je iz­u­zet­no ša­ro­lik, ali ima i ne­kih stva­ri ko­je ni­ka­ko ni­su u skla­du sa na­šim oče­ki­va­nji­ma