Sa­jam­ske ma­ni­fe­sta­ci­je ši­rom sve­ta po­sled­njih go­di­na su uglav­nom u kri­zi, ne sa­mo u obla­sti ri­bo­lo­va, već i u mno­gim dru­gim domenima. Sma­nju­ju se broj iz­la­ga­ča, pro­stor ko­ji za­u­zi­ma­ju, po­nu­da ro­be i pra­te­ćih sa­dr­ža­ja. U toj ne­ve­se­loj si­tu­a­ci­ji, me­đu­tim, ima i iz­u­ze­ta­ka, tj. sa­svim dru­ga­či­jih pri­me­ra

Već go­di­na­ma saj­mo­vi lo­va i ri­bo­lo­va u Sr­bi­ji na­za­du­ju ili stag­ni­ra­ju na­kon što do­spe­ju do ne­ka­kvog svog odr­ži­vog mi­ni­mu­ma, ta­ko da bi onaj ko bi sa­mo na osno­vu njih pro­bao da pro­ce­nju­je ste­pen in­te­re­so­va­nja za ri­bo­lov u Sr­bi­ji, tren­do­ve na tr­ži­štu pri­bo­ra i po­pu­lar­nost raz­li­či­tih teh­ni­ka po svoj pri­li­ci do­šao do pot­pu­no po­gre­šnih za­klju­ča­ka da se pe­ca­njem u na­šoj ze­mlji ba­vi za­ne­mar­lji­vo ma­lo lju­di i da je ta ak­tiv­nost prak­tič­no iz­u­mr­la. A stva­ri ipak ne sto­je ta­ko, iako su iz raz­li­či­tih raz­lo­ga, ko­ji za­slu­žu­ju po­se­ban tekst, sa­jam­ske ma­ni­fe­sta­ci­je po­ve­za­ne sa ri­bo­lo­vom i lo­vom kod nas u po­sled­njih če­tvrt ve­ka iz­gu­bi­le ve­li­ki deo pri­vlač­no­sti i uti­ca­ja.

Iskren da bu­dem, na osno­vu ne­kih po­vr­šnih uvi­da i po­sred­no do­bi­je­nih in­for­ma­ci­ja imao sam uti­sak da je si­tu­a­ci­ja, kad je o to­me reč, slič­na u svim ze­mlja­ma u na­šem okru­že­nju, uklju­ču­ju­ći i Ma­đar­sku. Ipak, is­ko­ri­stio sam ne­dav­no pri­li­ku da po­sle vi­še od de­ce­ni­je odem na je­dan ri­bo­lo­vač­ko-lo­vač­ki sa­jam kod na­ših se­ver­nih su­se­da, na ma­ni­fe­sta­ci­ju Fe­ho­va, ko­ja se odr­ža­va u Bu­dim­pe­šti, a po­sve­će­na je ri­bo­lo­vu, lo­vu, oruž­ju i ki­no­lo­gi­ji.

VEĆ JE VE­LI­KA GU­ŽVA na ula­zu, gde su sto­ti­ne lju­di če­ka­le da na jed­noj od dva­de­se­tak bla­gaj­ni ku­pe za na­še pri­li­ke ni­ma­lo jef­ti­nu ula­zni­cu od 12 evra, uka­zi­va­la na to da sta­nje po svoj pri­li­ci ni­je baš ona­kvo ka­kvim sam ga za­mi­šljao, vo­đen ne­kim in­for­ma­ci­ja­ma o ve­li­či­ni saj­ma i nje­go­vim sa­dr­ža­ji­ma iz pret­hod­nih go­di­na. Da sam mno­go oma­nuo u pro­ce­ni, vi­deo sam već po ula­sku u ha­lu u ko­joj su bi­li sme­šte­ni iz­la­ga­či ri­bo­lov­nog pri­bo­ra i opre­me, te fir­me i or­ga­ni­za­ci­je na raz­ne na­či­ne po­ve­za­ne sa pe­ca­njem. Ogro­man pro­stor, ko­ji sam ka­sni­je iz­me­rio, bio je is­pu­njen ta­kvom po­nu­dom ka­kvu, bez pre­te­ri­va­nja, ni­smo mo­gli da vi­di­mo ni u naj­slav­ni­jim da­ni­ma no­vo­sad­skog LO­RIST-a, pre vi­še od tri de­ce­ni­je, ka­da su na nje­ga do­la­zi­le de­se­ti­ne iz­la­ga­ča, uklju­ču­ju­ći i mno­ge od ta­da naj­ve­ćih svet­skih fir­mi. Štan­do­vi i dru­gi ri­bo­lo­vu po­sve­će­ni sa­dr­ža­ji za­u­zi­ma­li su uku­pan pro­stor po­vr­ši­ne oko 8.500 kva­drat­nih me­ta­ra, tj. 120 x 70 m, a me­ni je tre­ba­lo pre­ko tri sa­ta da ono što je na nji­ma iz­lo­že­no i što se u ha­li de­ša­va­lo ma­kar le­ti­mič­no po­gle­dam, pa u dru­ge ha­le, u ko­ji­ma je bi­la lo­vač­ka i oru­žar­ska po­nu­da, kao i iz­lo­žba pa­sa, ni­sam sti­gao ni da pri­vi­rim.

SA­MO NA­BRA­JA­NJE RE­NO­MI­RA­NIH rob­nih mar­ki ko­je su bi­le pri­sut­ne na Fe­ho­vi po­je­lo bi ba­rem tre­ći­nu pro­sto­ra pred­vi­đe­nog za ovaj tekst, a mno­go to­ga mo­že­te sa­zna­ti sa pri­lo­že­nih fo­to­gra­fi­ja. Ali ča­kim­pre­siv­ni­ji od bro­ja iz­la­ga­ča bio je na­čin na ko­ji je ve­ći­na tih po­zna­tih bren­do­va na­stu­pi­la. Ni­je reč sa­mo o po­vr­ši­ni ko­ju su za­u­ze­li (u če­mu je pred­nja­čio Ener­go Te­am, sa štan­dom od oko 350 kva­drat­nih me­ta­ra, a uz nje­ga i ba­ze­nom di­men­zi­ja 12 x 12 m na kom su po­se­ti­o­ci mo­gli da is­pro­ba­va­ju te­le­di­ri­go­va­ne čam­ce za pri­hra­nji­va­nje ša­ra­na), već još vi­še o to­me da su uz mno­ge štan­do­ve bi­li po­sta­vlje­ni ba­ze­ni za is­pro­ba­va­nje va­ra­li­ca i de­mon­stra­ci­o­ni punk­to­vi sa ozvu­če­njem na ko­ji­ma su se sve vre­me sme­nji­va­li po­zna­ti pro­fe­si­o­nal­ni ri­bo­lov­ci i čla­no­vi test-ti­mo­va, dr­že­ći od­lič­no po­se­će­ne pre­zen­ta­ci­je, pred i po ne­ko­li­ko de­se­ti­na lju­di... (-Ceo tekst mo­že­te pro­či­ta­ti u Ri­bo­lo­vu br. 502-)

 


dupli-san-dijego

Je­dan od du­pli­ra­nih čvo­rova je i udvo­stru­čeni San Di­je­go džem, zva­ni još i...

trostruki-palomar

Sa po­ja­vom Ber­kley Na­no­fila, ko­ja ni­je ni ple­te­ni­ca ni mo­no­fil, u modu je ušao...

dunavske-carolije

Du­nav je ve­li­ka, mo­ćna i "teško" či­tlji­va re­ka, pa pred­sta­vlja iza­zov za sve ri­bo­lov­ce...

brejd-ring

Braid ring čvor ili u­pre­deni pr­sten čvor upo­tre­blja­va se za ve­zi­va­nje udica...

dupli-uni

Ovo je jedan od najjednostavnijih a naj­vi­še ko­ri­šće­nih čvo­rova za spajanje...

bocna-petlja

Bočna petlja je jedan od je­dno­stav­nih čvo­rova za fi­ksi­ranje bo­čnog pre­dve­za...