Neminovna potreba da se ostane na vrhu onda kada se on jednom dosegne, tera gigante industrije ribolovnog pribora da neprekidno rade na usavršavanju svojih proizvoda i na kombinovanju novih i starih rešenja radi privlačenja novih kupaca i zadržavanja starih. Saznajte kakvo je iznenađenje japanski gigant Shimano spremio za narednu sezonu.
Sigurno je svaki iole iskusniji ribolovac više puta u životu, srećući se sa novitetima iz sfere pribora i opreme za pecanje, pomislio da je na tom polju skoro sve već izmišljeno i da se teško može pojaviti nešto suštinski novo i neviđeno. Međutim, ozbiljni proizvođači se još uvek trude da nas razuvere. Naravno, nisu sve inovacije kojima nas obasipaju veoma značajne, niti pomeraju granice kad je reč o konstrukciji i materijalima. No povremeno se pojavi nešto što zaista zaslužuje da bude smatrano makar dovoljno velikim pomakom da bude posebno predstavljeno.Takav je, po mišljenju potpisnika ovog priloga, ali i mnogih drugih pasioniranih pratilaca pribora i opreme za ribolov, novi Shimanov koncept pravljenja mašinica, nazvan Hagane.
»Hagane« je japanska reč za čelik, ali i generalno za metal od kog se prave sečiva, te preneseno takođe označava ono što je po svojoj prirodi posebno čvrsto (i pritom asocira na viševekovnu tradiciju izrade samurajskih mačeva). Naravno, nove Shimano mašinice nisu kompletno načinjene od čelika, ali jasna je namera da se tim nazivom sugeriše da su jake i robusne kao da su od tog materijala.
OSNOVU KONCEPTA HAGANE čini nekoliko novina, od kojih je možda najvažnija konstrukcija pogonskog zupčanika. Sa priloženih ilustracija, pogledom na zupčanik novog Twin Powera i njegovim poređenjem sa onim kod prethodnih serija, uočava se da je sada znatno veći, što svakako doprinosi i većoj snazi. Slično je i sa ostalim modelima na kojima je novi koncept primenjen. Uz to, povećani zupčanik načinjen je od posebno čvrstog aluminijuma, postupkom hladnog kovanja, a prema navodima Shimana 75 odsto je snažniji i izdržljiviji od onog na prethodnim modelima. Zupčanik je, ujedno, prema podacima iz novinarima dostupnih materijala, načinjen primenom posebnog Shimano 3D dizajna i specijalne tehnologije. Veruje se da ovakav pogonski zupčanik, u kombinaciji sa već poznatom Shimano »X-Ship« tehnologijom izrade kompletnog pogonskog mehanizma čekrka, dodatno doprinosi ukupnom kvalitetu novih modela... (-Ceo tekst možete pročitati u Ribolovu br. 383-)