I ovoga puta, kao i svake godine, najveće firme odnele su dobar deo nagrada za najbolje nove proizvode. Ali EFTTEX 2015. doneo je i nekoliko iznenađenja, kao i mnoštvo noviteta, među kojima će sigurno biti i dosta onih koje će ribolovci širom sveta prihvatiti sa zadovoljstvom.
Prestonica Poljske od 11. do 13. juna bila je po drugi put domaćin EFTTEX-a, najvećeg evropskog poslovnog sajma proizvođača i trgovaca ribolovnim priborom, koji se redovno održava od 1981. godine. Ovoga puta, na nešto više od 6.000 kvadratnih metara bilo je raspoređeno 205 štandova, na kojima su se veletrgovcima, distributerima, vlasnicima maloprodaja i novinarima predstavili izlagači iz Evrope, Azije, Severne Amerike i Australije.
Budući da na ovoj manifestaciji krajnjim kupcima pristup nije dozvoljen, izgled većine štandova i sajamski nastupi mnogih firmi vrlo su svedeni, tj. ograničeni na što preglednije prikazivanje robe i uslova njene prodaje, bez mnogo demonstracija i glamura. Ali po tradiciji ima i firmi koje i te kako vode računa o tome kako će se predstaviti, a među njima je, naravno, najviše onih najvećih – Rapala, Shimano, Pure Fishing, VMC, Mustad... mada ima i manjih izlagača koji se potrude da atraktivnim uređenjem i prezentacijama skrenu pažnju na sebe (tako su, primera radi, na štandu proizvođača naočara Wiley X posetioci mogli da lično udaraju velikim čekićem po plastičnim sočivima i uvere se u njihovu čvrstinu i otpornost na mehaničke uticaje).
Novinarima koji na EFTTEX ne dolaze da bi ugovarali poslove, već da bi se na jednom mestu iz prve ruke upoznali sa trendovima u proizvodnji pribora i aktuelnom ponudom više firmi, najzanimljiviji je izložbeni deo manifestacije, sa novim proizvodima. Međutim, ranijih godina, dok je posetiocima bilo dozvoljeno da ih uzimaju u ruke i detaljno proučavaju, ti proizvodi su sporadično nestajali (tj. bili predmet krađa), što je zadavalo povelike probleme i organizatorima
i izlagačima, pa ih je sada na jednom mestu moguće samo gledati. Jedino se odevni predmeti i torbe mogu fizički dodirnuti, ali obezbeđenje ni to ne dozvoljava. Sve ostalo ograđeno je konopcima, pa onaj ko želi da pre glasanja malo bolje prouči za konkurenciju za nagrade prijavljene proizvode mora da ih popiše i da potom obiđe sedamdesetak štandova. To možda na prvi pogled ne deluje strašno, ali sa samo tri potrošena minuta po proizvodu, i dva minuta za premeštanje sa jednog štanda na drugi, onom ko bi hteo da iole pažljivije pogleda svaki od izloženih predmeta bilo bi potrebno više od osam sati ili sat više nego što je sajam dnevno otvoren za posetioce, a to je mnogo vremena kada se ima u vidu da EFTTEX traje nepuna tri dana. Zbog toga većina novinara, koji jedini i mogu da glasaju za najbolje nove proizvode, čini to na osnovu podataka ispisanih uz proizvod i prethodno dobijenih pres materijala, a u takvom predstavljanju svoje robe dakako najbolji su oni koji za to plaćaju marketinške profesionalce, tj. najveće firme, koje i odnose najviše nagrada (ali ruku na srce najviše i mogu da ulože u nove proizvode). Međutim, i ovogodišnje glasanje je pokazalo da šansu da njihov kvalitet bude prepoznat... (-Ceo tekst možete pročitati u Ribolovu br. 379-)