Štampa

I da­lje tra­je pra­va po­ma­ma ju­žno­mo­rav­skog sko­ba­lja za ni­ti­ma al­ge kla­do­fo­re, pa ni­je ni­ma­lo čud­no što su se plov­ka­ro­ši sa ju­ga Sr­bi­je ko­ji lo­ve na toj re­ci ma­sov­no pre­o­ri­jen­ti­sa­li na ma­mac ko­ji je dosko­ra ma­lo ko od njih ko­ri­stio. Ovog pu­ta naš sa­rad­nik iz pr­ve ru­ke pre­no­si ne­ka za­pa­ža­nja o sve­mu ono­me što mu je, po nje­go­voj pro­ce­ni, do­ne­lo ne­ko­li­ko ne­za­bo­rav­nih ri­bo­lov­nih da­na po­sled­njih ne­de­lja

Raz­ne ne­za­ka­či­ve mon­ta­že za va­ra­li­ce od me­ke gu­me sve su po­pu­lar­ni­je u svet­skim raz­me­ra­ma. Jed­na od naj­no­vi­jih je to­kio-rig (to­kij­ska mon­ta­ža), kod ko­je je olo­vo is­pred udi­ce, na kra­ju 6-7 cm du­gog no­sa­ča od ži­ce, što se po­ka­za­lo kao ve­ma do­bro re­še­nje u raz­li­či­tim uslo­vi­ma i za lov vi­še vr­sta pre­da­to­ra

Zbog vi­še­me­seč­ne su­še, ri­bo­lov na Za­pad­noj Mo­ra­vi uz­vod­no od ušća Ibra ove je­se­nje-zim­ske se­zo­ne mno­go je ma­nje us­pe­šan ne­go pre­thod­nih. Zbog to­ga je ve­li­ka na­va­la ri­bo­lo­va­ca iz cen­tral­ne, ju­go­za­pad­ne i ju­žne Sr­bi­je na te­re­ne oko Tr­ste­ni­ka, na ko­ji­ma se mo­že ve­o­ma uspe­šno lo­vi­ti be­la ri­ba, a pre sve­ga sko­balj i mre­na

Is­ku­sni va­ra­li­ča­ri zna­ju ve­o­ma do­bro ko­li­ko br­zi­na kre­ta­nja va­ra­li­ce mo­že uti­ca­ti na uspeh u ri­bo­lo­vu, pa o tom ele­men­tu pre­zen­ta­ci­je s raz­lo­gom vo­de mno­go ra­ču­na, na­sto­je­ći da ga uvek što bo­lje pri­la­go­de kon­kret­noj si­tu­a­ci­ji

Mno­gi ri­bo­lov­ci ro­bu­ju raz­li­či­tim pred­ra­su­da­ma ve­za­nim za na­vi­ke ri­ba, me­sta na ko­ji­ma se one naj­ra­di­je za­dr­ža­va­ju, teh­ni­ka­ma i mam­ci­ma na ko­je se mo­gu lo­vi­ti itd. Jed­na od ta­kvih za­blu­da je da se sko­balj na al­gu kla­do­fo­ru mo­že pe­ca­ti sa­mo na Dri­ni i na Li­mu, a ne i na osta­lim re­ka­ma mren­skog re­gi­o­na

Po­je­di­ne no­ve rob­ne mar­ke su po­sled­njih go­di­na do­sta na­pre­do­va­le br­zo re­a­gu­ju­ći na zah­te­ve lo­kal­nih tr­ži­šta i po­pu­nja­va­ju­ći pra­zni­ne u pro­gra­mi­ma naj­ve­ćih pro­iz­vo­đa­ča. Ali gi­gan­ti ne bi bi­lo to što je­su ka­da ne bi ume­li da od­go­vo­re i na ta­kve iza­zo­ve. Da­i­wa je za na­red­nu se­zo­nu pri­pre­mi­la mno­štvo za­ni­mlji­vih pro­iz­vo­da u svim ce­nov­nim ka­te­go­ri­ja­ma